Ja niin lähti liikkeelle uuden ruutumaton kudonta. Loimet olisivat mahdollistaneet pallomaton tekemisen, mutta en oikein ollut pallottelutuulella vaan ruudut kutsuivat enemmän.

sinipuna2.jpg

Taisi tulla ensimmäiseen kuvioon vähän liian paksu sininen kude ja laiskasti olin leikannut kudetta, kun saumatkin olin jättänyt kuteeseen. Nyt viime aikoina olen tehnyt niin, että olen poistanut ensin kaikki saumat ja leikannut kuteet pienemmistä paloista. No ehkä tuota toista puolta saa vielä vähän siistittyä. Sinisen kuteen ongelmana oli myös se, että kangas oli toiselta puolelta valkoista. Yritin leikata pitkittäin niin, että kangas olisi kiertynyt rullalle sininen puoli päällepäin, mutta aina jostain se valkoinen loisti läpi.  Punasta kudetta minulla oli kahdesta vähän eri sävyisestä t-paidasta ja päädyin vuorottelemaan niillä noin 3 metrin pätkillä ettei olisi tullut näkyviin mitään selkeää värinvaihtokohtaa. Nyt tuli vähän kirjavampi vaikutelma.

sinipuna4.jpg

Seuraavaan kuvioon laitoin äidin vanhan maailmaa nähneen froteisen kylpytakin. Tansaniasta ostettu hollantilainen kangas oli jo yli 45 vuotta vanhaa ja haurasta, mutta halusin sen mattoon mukaan muistona.

kylpy.jpg

Aika lailla lähti nöyhtää kutoessa ja lopputulos oli keltaisempi kuin mitä kuvittelin. Laitoin kyllä taas vuorotellen punaista kudetta ja tuota keltaisen kirjavaa:

sinipuna3.jpg

En taida päästä kutomaan ennen kuin viikonloppuna seuraavan kerran. Sillon on vuorossa oranssit ja pinkit ruudut.